Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Plastyka VII

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 2253

Materiały do nauki zdalnej

plastyka - klasa VII

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


a b c d

30. 03.

Wielkanocne pisanki.

23. 03.

1. Kartki wielkanocne (załącznik)

Muzyka VII

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 2307

Materiały do nauki zdalnej

Muzyka - klasa VII

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


a b c d

30. 03.

Balet i taniec klasyczny z muzyką w tle.  

23. 03.
1. Muzyka i przyroda (karta pracy w zał. muzyka w roli głównej)
2. Muzyczne widowiska (karta pracy w zał.) 

Geografia VII

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 2524

Materiały do nauki zdalnej

geografia - klasa VII

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


a b c d

Religia VII

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 2445

Materiały do nauki zdalnej

religia - klasa VII

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


 22 - 24 kwietnia

Środa – temat: Powtórzenie wiadomości o Sakramentach Św.

Zadanie: Przypomnieć sobie z katechizmu bierzmowanych punkty 115-172. Oraz dać odpowiedzi na pytania zamieszczone w dzienniku elektronicznym z zakładce „zadanie domowe”. Odpowiedzi wysyłamy /w załączniku/ do najbliższego piątku 24.04.2020 na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do godz. 20.00. Odpowiedzi będą podlegały ocenie!

Piątek – temat: Zesłanie Ducha Św.

Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika oraz w zeszycie napisać jakimi znakami i symbolami w Piśmie Św. przedstawiany jest Duch Św.

 

15 - 17 kwietnia

 

Środa – temat: Maryja w życiu Jezusa i Kościoła.

Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika oraz w zeszycie dać odpowiedź na pytanie: 1) jaka rolę w życiu Jezusa pełniła Maryja? 2) jaką rolę w życiu Kościoła pełniła i pełni Maryja?

Piątek – temat: Wiara chrześcijańska i jej cechy.

Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika oraz w zeszycie napisać jakie są cechy wiary chrześcijańskiej.

 

 

 

8 kwietnia

 

 

Środa – temat: Przeżywamy Wielki Tydzień.

Zadanie: narysować w zeszycie pusty grób Jezusa Chrystusa oraz postaram się uczestniczyć w transmisji Liturgii Wielkiego Tygodnia przez stronę internetową parafii Łukowica. Godziny transmisji na stronie internetowej parafii w zakładce porządek „Triduum Sacrum"

 

01; 03 IV 2020

Środa – temat: Wielki Czwartek.

Przeczytać z Pisma Św. Ewangelię św. Łukasza (tylko rozdział 22 „Męka i zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa”). W zeszycie dać odpowiedź na pytania:

  • Jakie dwa sakramenty św. ustanowił Jezus w Wielki Czwartek w Wieczerniku?
  • Na jaką górę udał się Jezus wraz z uczniami po Ostatniej Wieczerzy?
  • Który z apostołów trzykrotnie zaparł się Jezusa?

Piątek – temat: Męka i śmierć Jezusa. Wielki Piątek

Zadanie: zobaczę  transmisję Drogi Krzyżowej z parafii Łukowica w piątek 3 kwietnia o godz. 19.00. Transmisja na nowej  stronie parafii www.parafialukowica.pl

Biologia VII

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 2325

Materiały do nauki zdalnej

biologia - klasa VII

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


 
23.04.2020

 

Temat: Choroby układu nerwowego.

Dzisiaj postaracie się zdobyć informacje o chorobach układu nerwowego i sposobach zapobiegania im. 

Proszę  przeczytajcie  tekst  w podręczniku  str. 187 - 189  dotyczący częstszych i rzadszych chorób układu nerwowego -  przeanalizujcie przyczyny, objawy oraz sposoby zapobiegania tym chorobom.

Następnie wykonajcie w zeszycie przedmiotowym tabelę dotyczącą wymienionych w tekście chorób :

Lp.

Nazwa choroby

Przyczyny

Objawy

Profilaktyka

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

W tabeli opiszcie najmniej 6 chorób układu nerwowego, a następnie proszę zróbcie zdjęcie lub skan i wyślijcie na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w celu poprawy i ocenienia.

 






20.04.2020

 

Temat: Higiena układu nerwowego. Jak radzić sobie ze stresem?

Przeczytajcie  tekst  w podręczniku str.185 – 186 dotyczący higieny układu nerwowego            i przeanalizujcie  zawarte  tam ilustracje obrazujące wpływ stresu na organizm oraz sposoby radzenia sobie z nim, potem uzupełnijcie zadania w zeszycie ćwiczeń str. 94.

Postarajcie się znać odpowiedzi na pytania:

  1. Jak stres wpływa na organizm?
  2. Jak radzić sobie ze stresem?

Skorzystajcie także z informacji zawartych w:

https://epodreczniki.pl/a/radzimy-sobie-ze-stresem/DtWR0roTI   i  wykonajcie  znajdujące się tam  Zadania – ćwiczenie  3-5 dotyczące tych zagadnień.

 

16.04.2020

 

Temat: Obwodowy układ nerwowy. Odruchy.

 Proszę uważnie przeczytajcie  tekst  w podręczniku str.181 – 184 dotyczący budowy i funkcji  obwodowego  układu nerwowego oraz odruchów i przeanalizujcie  zawarte  tam ilustracje,   a następnie uzupełnijcie zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str. 92 – 93.

Skorzystajcie również z wiadomości na platformie edukacyjnej:

https://epodreczniki.pl/a/odruchy-bezwarunkowe-i-warunkowe/DMM4sLqpp

 Wykonajcie  znajdujące się tam  Zadania – ćwiczenie  1, 2 i 4 dotyczące obwodowego  układu nerwowego i odruchów.

 

06.04.2020

 

Temat: Budowa i funkcje ośrodkowego układu nerwowego.

Proszę przeczytać  tekst  w podręczniku str.177 – 180 dotyczący budowy i funkcji  ośrodkowego układu nerwowego i przeanalizować  zawarte  tam ilustracje przedstawiające mózgowie i rdzeń kręgowy. Następnie proszę wykonać zadania dotyczące tych zagadnień w   zeszycie ćwiczeń str. 90 – 91, a potem wysłać robiąc zdjęcie lub skan uzupełnionej str. 90 i 91 zeszytu ćwiczeń na adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  w celu sprawdzenia i oceny.

Poznając budowę i funkcje ośrodkowego układu nerwowego skorzystaj także z treści znajdujących się na platformie edukacyjnej:

https://epodreczniki.pl/a/czynnosci-osrodkowego-ukladu-nerwowego/DU2EodONh

Proszę wykonać znajdujące się tam  Zadania – ćwiczenie  1 - 4 dotyczące budowy i działania mózgowia i rdzenia kręgowego.

 

 

 

2 kwietnia

 

Temat: Budowa ogólna i rola układu nerwowego.

Proszę przeczytać  tekst  w podręczniku str.173 - 176 dotyczący budowy ogólnej i funkcji  układu nerwowego i przeanalizować  zawarte  tam ilustracje oraz schemat podziału  a następnie  proszę wykonać zadania dotyczące tych treści w  zeszycie ćwiczeń str. 89 – 89. Postaraj się znać odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Jak dzielimy układ nerwowy biorąc pod uwagę jego budowę oraz sposób działania?
  2. Jakie zadania pełni układ nerwowy?
  3. Jak zbudowany jest neuron oraz jak w nim przebiegają impulsy nerwowe?

Następnie proszę skorzystać z platformy internetowej - link:

https://epodreczniki.pl/a/uklad-nerwowy/D10MW9iVy

a potem wykonać  Zadania – ćwiczenie  1  dotyczące działania współczulnego i przywspółczulnego układu nerwowego.

 

 

 

30 marca

 

Temat: Zaburzenia funkcjonowania układu dokrewnego.

Proszę  przeczytać tekst w podręczniku ze str.170 - 172 i oraz obejrzeć zawarte tam ilustracje i przeanalizować tabele (str. 171 i 172), a następnie proszę wykonać w  zeszycie ćwiczeń zadania 1- 5 ze str. 86- 87.

Zachęcam do poszerzenia informacji o chorobach układu dokrewnego

korzystając z platformy internetowej - link:

https://epodreczniki.pl/a/uklad-hormonalny/DtphNy1cH

oraz wykonanie zawartych tam zadań w celu utrwalenia zdobytych wiadomości i umiejętności o układzie dokrewnym.

Postaraj się znać odpowiedź na poniższe pytania (zagadnienia):

  1. Jakie choroby mogą grozić organizmowi człowieka jeśli dojdzie do zaburzenia równowagi hormonalnej?
  2. Wymień choroby tarczycy i przedstaw ich objawy.
  3. Porównaj przyczyny i objawy cukrzycy typu I i typu II.

Edukacyjne

Nadzór oświatowy

Lokalne

Kodowanie

Code

O nas

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech