Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Wycieczka do Wrocławia Wyróżniony

Wycieczka do Wrocławia

Wrocław to miasto kościołów, mostów i krasnoludków. Pierwszym punktem edukacyjnym naszej wycieczki było historyczne centrum Wrocławia. Przechodząc przez Most Tumski rozpoczęliśmy zwiedzanie Ostrowa Tumskiego. Z ogromnym zaciekawieniem wsłuchiwaliśmy się w opowieści przewodnika o historii miasta oraz oglądaliśmy imponujący rozmiarami trójnawowy gotycki ratusz z 66 metrową wieżą. Przed ratuszem oglądaliśmy pomnik Aleksandra Fredry i pręgierz z piaskowca. Bardzo nam się podobały dwie małe kamieniczki „Jaś” i „Małgosia”. Ciekawym miejscem są Stare Jatki i pomnik „ku czci zwierząt rzeźnych”.

Drugim punktem edukacyjnym tego dnia było Hydropolis - interaktywne muzeum wody. Każda sala Hydropolis jest obudowana multimedialnymi tablicami z ciekawostkami na temat natury wody, odkryć podwodnego świata i sposobów jej wykorzystania przez człowieka. Wyczerpani zwiedzaniem udaliśmy się na obiadokolację i odpoczynek do hotelu Jasek.

Po wypoczynku i obfitym śniadaniu zaczęliśmy kolejny dzień  zwiedzania. Pierwszym punktem w tym dniu była Hala Stulecia. To jedna z największych żelbetonowych budowli wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. To był nasz trzeci punkt edukacyjny. Podziwialiśmy pergolę, fontannę i iglicę.

Ostatnim punktem edukacyjnym naszej wycieczki była Panorama Racławicka. Obraz o długości 114x15m przedstawia zwycięską bitwę Polaków z Rosjanami. Autorami obrazu jest Jan Styka i Wojciech Kossak.